Praėjo du mėnesiai ir panašu, kad neišlindo jokia problema.
Tik atšalus labai orui pradėjo starteris nepritraukinėti bendekso. Ta proga starteris buvo paleitas dalimis.. ogi nieko jame nerasta. Įsidėjau akumuliatorių iš mx'o (jis per didelis,bet sutalpinau) ir po kelių važiavimų (akumuliatoriui užsikrovus) pradėjo kurtis ir prie didžiausių šalčių.
Tiesa nesikurimas pasireiškė labai įdomiai, tarkime pas mx'ą kad ir akumas leisgivis, bet jis bent jau bando sukti starterį, o čia lempos dega, magė groja, pasuki raktelį bendeksas tik klakt ir niekas nevyksta
Svarbu išsiaiškinau ir dabar jokių bėdų nėra.
Kol kas daug nieko jam nedariau, pakeisti tepalai su filtru, padarytas ratų suvedimas, patikrinta važiuoklė (viskas ok nieko keisti nereikia). Šiaip tai kažkas bildėjo, galvojau važiuoklė, bet pasirodo tai buvo vairo stiprintuvo skysčio bakelis.. jis ten taip įdomiai pritvirtintas su tokiu keistu laikikliu, tai to laikiklio du varžtai buvo visiškai atsipalaidavę, tai per duobes makalavosi. Paveržus tuos varžtus dingo bildesys vairuotojo pusėj. O bildesys keleivio pusėj pasirodo buvo akumuliatorius, kuris buvo visai nepriveržtas.
Suinstaliuotas normaliai magiukas, nupirkti linijiniai laidai (visas komplektas). Planuose išbandyti sub'ą. Bet labiausiai norėčiau į galą sumontuoti plačiajuosčius ir viską pajungti per stiprintuvą. Galbūt pasigaminti ir sub'ą, bet tikrai ne baublį, o kažką tokio nediduko, kad truputi suteiktu žemo dažnio, nes komponentai mano ausimis neišgroja pačių žemiausių dažnių.
Pakeistos trumpos/ilgos lemputės, gabaritai, supirktos ir pakeistos salone perdegusios lemputės (laikrodis, keleta mygtukų).
Iš techninės pusės liko pakeisti vieną rato guolį, o iš interjero sutvarkyti stogą (medžiaga iš vidaus).
Kuro sanaudos per šiuos šalčius tai "truputi" pakilo iki ~9-10L (Rusiškas benzinas). Važiuota visiškai vien tik miestas. Rytais prie -22C į darbą, atstumas 3.5km(variklis pilnai sušildavo ir ECONOM lemputė užsidegdavo iki darbo likus vos ~300m). Tai tokiom sąlygom manau puikios sanaudos. Mx'as imdavo ~14L NESTE's benzo
Dabar jei kam įdomu apie VTEC-E ir bendrai kas čia per variklis.
Taigi Japonai sugalvojo VTEC'ą panaudoti ne tik performansui, bet ir ekonomijai.
Sušilus varikliui iki darbinės temperatūros ir važiuojant 1-4 pavarom kai apsukos iki 2500rpm dirba TIK 12 vožtuvų. T.y. vienam cilindrui dirba du išmetimo ir vienas įpurškimo. To pasekoje oras į cilindrą patenka tik per vieną angą (kuri kaip žinia yra šone). Todėl oras sukasi ale tornadas ir taip geriau susimaišo su kuru, negu patektu per abi angas. To pasekoje ECU gali kiek įmanoma suliesinti kurą (ekonomija). Variklis kaip bebūtų keista, žemuose sūkiuose nėra bukas, gal netgi smagesnis negu mx'o SOHC'as (kalbu apie tikrai žemas apsukas iki 2000rpm).
Taigi, sukimo momento kreivė dirbant 12 vožtuvų, pradeda kristi maždaug nuo ~2300-2400rpm. (paveiksliukas žemiau).
Štai čia jungiasi VTEC'as t.y. soledoidas "pastumia" kumštelius kurie darinėja vožtuvus, to pasekoje pradeda dirbti ir antrasis įpurškimo vožtuvas. Ir variklis tampa "normalus" t.y. toks kaip ir pas daugeli autmobilių.
Penkta pavara VTEC'as jungiasi nuo ~3500rpm. Ženkliuką ~ dedu specialiai, nes visomis pavaromis jis jungiasi skirtingai, priklausomai nuo apkrovos.
Mano minima ECONOM lemputė indikuoja ne dirbančių vožtuvų skaičių (galvojau dega tada kai dirba 12 vožtuvu, nedega kai dirba 16), o dega tada kai kuro mišinys yra ypač liesas. Tiesa koks ten santykis nežinau.
Taigi esant nors kiek šiltesniam orui, kuro sąnaudos juntamai sumažėja (palyginus su -20C šalčiu), nes variklis žymiai greičiau sušyla ir ECU gali užliesinti mišinį.
Gamintojo deklaruojamos sąnaudos:
miestas - 7.7L
trasa - 5.2L
Kaip 1.5L darbinio tūrio varikliui ir turinčiui 114AG tai labai šaunios sąnaudos (lyginant su Mazdos varikliais, ar tokių pat metų Audi C'eške 2.0). Ir bendrai paėmus iš tokios kubatūros tikrai gražūs arkliai. Tuo labiau pas mane uždėta trumpesnė pavarų dėžė (antra pavara su šią dėže greitis mažesnis ~20%) automatiškai daugiau torko ratams, to pasekoje mieste tikrai maloniai galima riedėti
PS: uj, truputi daug prirašiau