Prasidejo viskas nuo to, kad Xedos'e truko pagrindinis dirzas. Turint informacija kad voztuvu neuzlenkia (kad patikrint, reikia prasukti paskirstimo velenus), buvo nuspresta ji pakeisti. Pasirupinau irankiais, atsarginem detalem, WD40, alum ir kibau prie darbo.
Nuimajau akumo minusine klema, priekini desini rata, radiatoriaus slanga, nuleidziau ausinimo skisti, atlaisvinau ir nuemiau pagalbinius dirzus, generatoriaus dirzo itempeja (tuo paciu patikrinau ir pakeiciau itempimo guolius, guoliai yra 6203-2RSH/C3, kaina 15.30 Lt/vnt, pirkta SKF. Keiciasi lengvai - ismusas senus guolius is korpusu, ipresuojam naujus). Nuemiau variklio pagalve (kad ja nuimiti reikia paremti varikli ir siek tiek pakelti kebula, kad galima butu atsukti varztus). Nuemiau vandens pompos velena, ir perejau prie alkuninio veleno skivo nueimo. Procesas sis buvo biski sunkus, todel kad alkuninis prasisukdavo, tj iremiau verzlerakti kad jis nejudetu ir trumpais starterio pasukimais (vos vos palietus rakta uzvedimo) is kokio 10-to karto atlaisvinau varzta. Toliau lengvai mustadamas plaktuku nuemiau alkuninio skiva.
Perejau prie apsauginio gaubto nuemimo. Del vietos stokos prisiminiau daug japonu ir ju mamu kartu su giminem. Kad lengviau nusimtu patariu nuleisti masino kebula zemiau, td islenda be problemu.
stai taip atrodo viskas su nuimtu gaubtu ir kitais pricendalais
nuemiau hidraulini itempeja, atlaisvines is pradziu virsutini varzta, ir atsukes apatini taip, kad hidraulinis vaiksciotu laisvai. Po to atsukau virstuti varzta ir lengvai patraukiau hidraulini. Su lengvu spragtelejimu jis atsidure mano rankoke.
Hidraulinis turi toki stumuokli, kuris itempia guoli, tam kad ji sugrazinti i korpusa, reikia ispausti hidraulini gniauztuose ir lengvai sukant ivaryti stokadu. Ant korpuso ir ant stumuoklio yra angos (13 ir 14 paveikslelyje), sukti reikia iki tiek kad jos sutaptu. Per jas visas as prakisau metaline viela, vienam gale kurios padariau ziedeli nedideli (kaip F-1 granatoje
).
Po sitos proceduros patikrinau ir pakeiciau "parazitinius" guolius, pirkti Tekstaroje, kainos nepamenu. Prisukau hidraulini i vieta, bet tik ant virsutinio varzto ir ne iki galo uzverztant.
Toliau pereinam prie "metkiu" isstatymo. Kad lengviau butu prasukti alkunini, issukau zvakes.
Ant variklio bloko yra trikampis zymeklis, ant alkuninio veleno idubimas, reikia kad jie sutaptu (CS). Sekantis etapas yra "metkiu" isstatymas ant paskirstimo veleneliu. Ant 2,4,6 cilindru PV (CA1) yra geltonas taskas, kuris turi sutapti su trikampio formos iskilimo ant variklio bloko), ant 1,3,5 cilindru PV (CA2) taip pat yra geltonas taskas, kuris taip turi sutapti su iskilimo ant variklio blokos). Dar ant CA2 yra 2 apvalus idubimai, kurie turi sutapti su 2-iem iskilimais ant variklio bloko, sitas zymes riekia ieskoti ties 11 valanda ant CA2. Jei visos metkes sutampa, galima pradedi kabinti dirza.
Pirma uzmetam ant CS, po to per guoli G2, po to per CA1, po to per guoli G1, toliau per CA2, per guoli T. Permetant dirza per bet kuri is elementu, reikia dirza laikyti itempus, kad ne vienas dantukas ne prasoktu, bo td reikes visa procedura nuemimo-uzdejimo kartoti is naujo. Patikrinus ar visos metkes sutampa, ar kox dantukas neprasoko (man pavyko tik is 3-o karto teisingai uzdeti dirza), prisukau apatini hidraulinio itempejo varzta, uzverziau virsutini, patraukiau uz vielos ziedelio. Stumuoklis issoko ir itempe dirza. Po to isukau zvakes, trumpam uzvedziau varikli (5-10 sekundziu), isitikinau kad veikia normaliai, be detonaciju, be plaukiojimu apsuku. Surinkau visas nuimtas detales, uzpiliau ausinimo skisti ir kol kas be problemu. Kad uzsukti alkunio veleno skivo varzta, reikia paprasyt ko nors kad ijungtai 5-aj pavarai laikytu isspaudes stabdi.
P.S. nuotrauka yra ne mano, radau internete, paveiksliukai yra is Autodata.