Cia tox senas, kaip gyvenimas straipnis yr. Jis siaip didesnis, bet cia yik jo iskarpa...
Aš nesu mechanikos specialistas (kaip ir daugelis tų, kurie šitą skaitys), todėl nesigilinsiu į tikslias mechanikos formuluotes, o pasistengsiu apžvelgti viską iš mėgėjo pusės.
Jei paskaitinėsite Internete publikuojamus straipsnius apie variklio galios kėlimą, rasite daug kartų akcentuojamą dalyką: variklis yra oro pompa. Kas norima tuo pasakyti? Norima pasakyti, kad svarbiausias dalykas yra kuo lengviau ir kuo daugiau paduoti i cilindrus dujų (oro ir kuro garų mišinio), ir kuo lengviau dujas (atidirbusias) iš cilindrų pašalinti. Visas variklio tiuningas visada į tai ir susiveda. Pakartojam: kuo lengviau variklis kvėpuoja – tuo didesnė jo galia.
Kokias išvadas iš to galima padaryti? Variklio turbinoje sukelti slėgį kiek galima daugiau? Ir taip, ir ne. Padidintas slėgis yra gerai, bet turekite omeny – visada ir visur svarbiau kokybė nei kiekybė. Taip ir čia. Mūsų tikslas ne sukelti slėgį į nerealias aukštumas (2-3-4 bar), bet padidinti galiguma – tai nėra visiškai tas pat. Reikia kad tas slėgis būtų efektyviai išnaudojamas.
Keli žodžiai apie automobilio variklio veikimą. Daug nesileidžiant į detales, sistema būtų tokia: oras, patekæs per oro filtrą yra sumaišomas su kuru ir keliauja į cilindrą. Čia uždegtas mišinys atlieka darbą. Atidirbusios dujos pašalinamos per išmetimo sistemą. Jei variklis turi turbiną, išmetamosios dujos dar suka turbiną, kuri savo ruožtu suspaudzia ora ateinantį iš oro filtro ir perduoda jį į variklį. Kuo labiau suspaustas oras paduodamas į variklį, tuo lengviau variklis kvepuoja – tuo didesnæ galią variklis išvysto.
_________________ '10 Accord ---ex--- '06 Murano '04 WRX '08 Forester '03 530D '01 Forester '92 Prelude '89 Vectra '95 155 Q4 '92 MX-3
|