Leisiu sau truputi nukrypti nuo Mazda Motor Corporaton istorijos ir pazvelgti i praeiti,
kad galetume rimciau ziureti i kita, mano manymu, svarbiausia zingsni kompanijos vystymesi.
Skotu chemikas-isradejas Dzeimsas Vatas (James Watt)
XVIII a. viduryje sukures universalia garo masina
su dvigubo veikimo sukamuoju judesiu,
taip pat sugalvojo rotorini vidaus degimo varikli.
Velesniais metais konstruktoriai ir isradejai
siule ivairias rotorinio variklio konstrukcijas.
1846 m. buvo apspresta siuolaikiniu rotoriniu varikliu
darbines degimo kameros geometrine forma
ir pirmojo variklio veikimo principas.
1924 m. vokieciu inzinierius ir isradejas Feliksas Vankelis (Felix Wankel)
pradejo kurti savo rotorini varikli, bet praktinio rezultato gauti dar nepavyko.
Daugelio metu tyrimai ir bandymai, atlikti Vankelio kartu su kompanija NSU,
sudare prielaidas pirmojo rotorinio variklio sukurimui 1957m.
1959 m. lapkriti kompanija NSU oficialiai paskelbe apie Vankelio rotorinio variklio sukurima.
Kompanija NSU issiunte ivairioms kompanijoms apie 100 bendradarbiavimo pasiulymu.
Vienas is pirmuju atsakymu buvo is kompanijos Toyo Kogyo.
(Stai mes ir grizome)
1960 m.kompanija Toyo Kogyo aplanke vokieciu kompanijos NSU atstovas daktaras Hasas (Dr. Haas).
Jo tikslas buvo supazindinti vadovybe su rotorinio variklio projektu.
Mazda kompanijos prezidentas p.Tsunedzi Macuda, ivertines didziuli naujojo variklio potenciala, nuvyko i Vokietija
su atsakomuoju vizitu ir pasirase preliminaria bendradarbiavimo sutarti
Vankelio rotoriniu varikliu tyrimo ir gamybos srityje.
1960 m. pabaigoje R360 bazeje isleidziamas pikapas Mazda B360
1961m. liepa, Japonijos vyriausybei pritarus,
pasirasoma oficiali bendradarbiavimo sutartis su kompanija NSU.
Tais paciais metais isleidziamas pikapas Mazda Proceed B1500 (4 cilindrai, 1484cm3, 59 AG)
1962 m. balandi - naujas sunkvezimis, dvitonis - Mazda D2000 (81AG)
1962 m. geguzes men. pasirodo Mazda Carol360 (4 cilindrai, 358cm3, 18AG)
Po triju menesiu dviduris jos variantas
Tu paciu metu rugseji vyriausiasis kompanijos inzinierius-konstruktorius
p.Kenici Jamamoto (Kenichi Yamamoto)
isvuksta i Vokietija, i kompanija NSU detaliau susipazinti su
paskutiniaisiais rotoriniu varikliu tyrimais ir breziniais.
1962m. lapkriti pasirodo dar vienas Carol serijos automobilis,
4-iu duru sedanas - Mazda Carol600 (4 cilindrai, 586 cm3, 28AG)
Kaip ir daugelio to meto japonisku automobiliu
Mazda Carol dizainas buvo beveik Ford Anglia kopija.
1963 m. pagamintu automobiliu skaicius pasieke
1 milijona!!!
1963 m. kovo 9d.publikai buvo pristatytas milijoninis kompanijos automobilis -
Mazda Carol600 nudazytas aukso spalva
Tuo paciu Toyo Kogyo sukuriamas rotoriniu varikliu tyrimo skyrius-
RERD (Rotary Engine Research Division).
Jau 1963m. balandi RERD pradejo kurti pirmaji rotorini varikli
serijinei gamybai.
Keturiuose skyriaus sekcijose - investiciju, medziagu tyrimo, dizaino ir testavimo-
dirbo 47 inzinieriai, vadovaujami p.Kenici Jamamoto.
1963 m. spali parodoje Tokyo Motor Show pasaulio publikai PIRMA KARTA
buvo pristatytas
serijinis rotorinis variklis R16A (2x400cm3, 60AG),
o taip pat koncepsinis sportinis automobilis su siuo varikliu
- Mazda Cosmo Sport.
Ziurovai aiskiai pritilo, kai kompanijos prezidentas uzvaziavo ant podiumo
siuo "nezemisku" kuriniu. Cosmo Sport buvo nuostabus,
o fantastiskas proporcijas papilde neiprastai zemas ir minkstas variklio gausmas.
Islipes is automobilio, p.Tsunedzi Macuda istare fraze,
tapusia kompanijos devizu ilgiems metams -
"More like flying than driving!"
to be continued...