Dabar yra 29 Kov 2024, 11:27

Visos datos yra Array Europe/Vilnius




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 4 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Antifrizas
StandartinėParašytas: 09 Rgs 2007, 21:20 
Dabar į automobilių variklių aušinimo sistemą yra pilamas neužšalantis skystis, vadinamas antifrizu. Dažniausiai naudojami etilenglikolio, distiliuoto vandens ir specialių priedų antifrizai. Priedai mažina aušinimo sistemos dalių koroziją ir slopina skysčio putojimą. Pasirodžius automobiliams Žiguli, buvo sukurtas aušinimo skystis - Tosolas. Taip atsirado trys tosolo rūšys: koncentratas Tosol AM ir jau paruošti naudoti Tosol A-40M ir Tosol-A65M. Tosolo markėse skaičiai rodo jo užšalimo temperatūrą minus 40 laipsnių C ir minus 65 laipsniai C. Antifrizas Tosol A-40M yra nudažytas mėlyna, o Tosol-A65M raudona spalva. Sumaišius 1.00 litrą koncentrato Tosol-AM su 0.86 litro distiliuoto vandens, gaunamas antifrizas 40 (Tosol-A 40M).
Antifrizai šildomi plečiasi labiau nei vanduo. Įkaitus varikliui, jų tūris padidėja 6-8%, todėl antifrizo į aušinimo sistemą reikia pilti mažiau. Darbo metu antifrizas pamažu netenka antikorozinių ir tepimo savybių.
Naudojant prastos kokybės arba ilgai dirbančius aušinimo skysčius, gana greitai išdyla siurblių sandarinimo įtaisai.
Antifrizo lygis sistemoje gali sumažėti išgaravus iš jo vandeniui. Tuomet tenka į antifrizą papildomai įpilti distiliuoto vandens ir išmatuoti tankį.
Papildant aušinimo sistemą, patartina pilti tos pačios markės antifrizą. Priešingu atveju antifrizų priedai gali sudaryti nuosėdas, kurios užterš variklio bloko aušinimo ertmes ir radiatorių.
Darbinis Tosol A-40M tankis 20 laipsnių C temperatūroje yra 1,078-1,083 g/cm[3]. Antifrizą reikia keisti kas 3 metai arba įdėti naujų priedų Naudojant antifrizus reikia labai atsargiai elgtis, nes, išgėręs 20-30 g etilenglikolio žmogus mirtinai nusinuodija.
Reikia saugotis, kad antifrizo nepatektų į akis ir ant odos. Jeigu pateko, būtina tas vietas skubiai nuplauti vandeniu. Dirbti patartina su guminėmis pirštinėmis ir apsauginiais drabužiais.
Dabar antifrizo pakankamai pagaminama ir Lietuvoje, kurio kokybė ne blogesnė už importinių.
Parduotuvėse galima gauti ir amerikietiško Prestone, Texaco, angliško British Petroleum, Quaker State, lenkiško Glixol, Petrygo ir daugelį kitų antifrizų. Perkant reikia žiūrėti, kad etiketėse būtų gamintojo duomenys ir vartojimo instrukcijos. Gali pasitaikyti skiestų antifrizų ir net nudažyto vandens.
Automobilių gamykla VOLKSWAGEN naudoja žalsvos spalvos antifrizą G 11, skirtą įprastiems varikliams ir oranžinės spalvos antifrizą G 12, skirtą varikliams, kurių aliumininis blokas ir tokio pat lydinio galvutė. Antifrize G 12 yra daugiau priedų, todėl ji galima ilgiau naudoti. Šį antifrizą maišyti su kitų markių antifrizais kategoriškai draudžiama. Naudojant šį antifrizą, daug lengviau rasti nesandarias variklio aušinimo sistemos vietas.
Keičiant antifrizą ir pastebėjus jame nuosėdų, reikia plauti aušinimo sistemą. Tam tinka Prestone super flush, Holts ar kitoks preparatas. Gana patogūs intensyvaus plovimo preparatai, kuriais aušinimo sistemą galima išplauti per 10 minučių. Preparatas pilamas į tuščią radiatorių, sistema pripildoma vandens ir 10 minučių paleidžiamas variklis. Nešvarus skystis išpilamas, vėl pripilama vandens, vėl leidžiama veikti varikliui 5 minutes. Išleidus vandenį, į sistemą jau galima pilti švaraus antifrizo.
gana dažnai kruopščiai išplovus variklio aušinimo sistemą, atsiveria radiatoriaus įtūkių plyšeliai ir pro juos pradeda tekėti aušinimo skystis. Tenka ieškoti chemikalų tiems plyšeliams užtaisyti.
Prieš daugelį metų, kai dar nebuvo tobulų cheminių medžiagų, vairuotojai į prakiurusį radiatorių pildavo garstyčių miltelių. Tačiau jie labai užkimšdavo radiatoriaus vamzdelius ir variklio aušinimo ertmes. Šiuo metu aušinimo sistemos priežiūrai parduotuvėse gana gausų cheminių priemonių. Anglišku preparatu Holts redweld greitai ir efektyviai užtaisomos radiatoriaus įtrūkos. Preparate yra antikorozinių priedų ir jį galima pilti į įvairius aušinimo skysčius. Be to jis nekenkia guminėms variklio aušinimo sistemos detalėms.
Amerikos kompanija K&W gamina preparatą KW 1211 Heavy duty radiator stop leak, skirtą radiatorių remontui. Jis taip pat pilamas tiesiai į antifrizą.
Kitas tos pačios kompanijos metaloplastas hermetikas KW 1016 Permanent metallic block seal tinka labai pažeistai aušinimo sistemai taisyti. Jis hermetizuoja ne tik radiatorių, bet ir kietinių bei aliumininių blokų, cilindrų galvučių įtrūkas bei įvairiai pažeistus tarpiklius. Plyšeliuose susidaro beveik plieno tvirtumo plėvelė.


Į viršų
   
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 09 Rgs 2007, 21:25 
Atsijungęs
Klubo draugas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 28 Lie 2007, 21:24
Pranešimai: 1548
Skype: spiritass
Miestas: Kaunas
Dabar zinosiu :oops: :)

_________________
1992 V6


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 10 Rgs 2007, 00:23 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 16 Bir 2007, 15:29
Pranešimai: 1450
Skype: mariukaspl
mitscomputers
Miestas: Traki Vaki - New Jercy

_________________
Black V6 POWER
'93 V6 1.8L DOHC -for Lithuania roads'
:sunny:Sunshine Mishkpobishki Eclipse GT
09 V6 3.8L 265HP 6speed manual
LIKE A DEVIL LIKE A HELL


Į viršų
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 09 Sau 2008, 22:32 
Atsijungęs
Klubo draugas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 21 Gru 2007, 15:01
Pranešimai: 532
Skype: lagaminas.com
Miestas: Vilnius

_________________
SAAB | 9-3 | 2.0t | 110kw | '01 | LPG |
SAAB | 900 | 2.0i | 98kW | '94 | LPG | parduotas
Mazda | MX-3 | 1.6 | 65kw | '93 | LPG | parduotas


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 4 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra Array Europe/Vilnius


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 1 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007